سبد خرید

چگونه مطالعه کنیم ؟ (۱) انعطاف پذیر باشید

برای این که مطالعه کننده انعطاف پذیری داشته باشید، باید بدانید که چگونه روش خواندنی را انتخاب و استفاده کنید که با اهداف شما از خواندن سازگار باشد. ۳ روش مهم خواندن (مطالعه) وجود دارد که شما باید نحوه ی استفاده از آنها را یاد بگیرید. هر کدام هدف خودش را دارد.

دانستن این که چه زمان و چگونه از این روش های خواندن و مطالعه استفاده کنید، شما را به یک مطالعه کننده ی انعطاف پذیر تبدیل می کند. ادامه ی مقاله را بخوانید از ۳ روش مطالعه که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذیر استفاده می شود، آگاه شوید:

۱- خواندن مطالعه ای

روش خواندنی است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذیر برای زمانی که هدف آنها، خواندن مطالبی سخت با نیاز به ادراک بالا می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی که از روش خواندن مطالعه ای استفاده می کنید، باید با سرعتی آهسته تر از سرعت معمولی خواندن خود، به خواندن مطالب بپردازید، به علاوه همان طور که می خوانید هم باید مطالبی را که می خوانید، بفهمید. در این شیوه شما باید در اغلب موارد بیشتر از یک بار یک مطلب را بخوانید تا به خوبی آن را بفهمید برخی موارد خواندن مطالب آن هم با صدایی بلند به شما کمک می کند که ادارک خود از مطالب خوانده شده را بالا ببرید.

۲- روش خواندن سطحی خوانی

این روش توسط خوانندگان (مطالعه کنندگان) انعطاف پذیر برای زمانی استفاده می شود که هدف آنها، فهمیدن سریع مفهوم کلی (مقصود اصلی) مطالب خوانده شده است.
روش سطحی خوانی برای زمانی خوب است که شما باید حجم زیادی از مطالب را در زمان کمی بخوانید. وقتی از روش سطحی خوانی استفاده می کنید، باید مفاهیم اصلی هر بند(پاراگراف) را تشخیص دهید و از جزئیات اضافی در جملات توضیحی چشم پوشی کنید. از آنجا که شما فقط به دنبال مفهوم کلی هر پاراگرافی که می خوانید هستید، به فهمیدن کمتری نسبت به زمانی که از روش خواندن مطالعه ای استفاده می کنید، نیاز دارید.

۳- روش مرور اجمالی

روشی است که توسط مطالعه کنندگان انعطاف پذیر وقتی که هدف شان پیدا کردن سریع یک مطلب خاص در میان مطالب مورد مطالعه است، مورد استفاده قرار می گیرد.
آن مطلب خاص که باید جایش پیدا شود ممکن است در فهرستی از نام ها، کلمات، اعداد، عبارات کوتاه و یا حتی بعضی مواقع در یک پاراگراف باشد. از آن جا که می دانید دقیقاً دنبال چه چیزی هستید، سریعاً باید چشمان خود را بر روی مطالب حرکت دهیدتا مطلبی را که نیاز دارید، پیدا کنید.
قبل از آن که مطالعه ی بعدی خود را آغاز کنید، هدف خود را از مطالعه (خواندن) مشخص کنید. باید تعیین کنید که آیا نیاز به فهم بالای مطالب مورد مطالعه دارید یا دارید تلاش می کنید که مفهوم کلی چیزی را که دارید می خوانید بفهمید یا این که دنبال مطلب خاصی هستید. سپس از روش مطالعه (خواندن) سازگار با هدف تان استفاده کنید.

نویسندگان : دکتر منگروم ، دکتر استری چارت
مترجم : محمود کریمی شرودانی
منبع: راسخون

من لیدا شیری، مفتخر هستم با برپایی این سایت و با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد ارتباط با ادبیات پارسی و ارائه خدمات تهیه و تأمین کتاب‌های پارسی گامی در جهت رفع این نیاز مهم و ضروری هم‌میهنان ارجمند ساکن در قاره اروپا و کشور سوئیس بردارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حال بارگذاری ...